5654
تاریخ انتشار : 12:33:38 , 1396/12/25    ارسال به دوستان |    نسخه چاپی  

روایت محمدرضا ظهوریان از نمایشگاه "خاطرات نه چندان گنگ" در گالری فرمانفرما
محمدرضا ظهوریان گفت: اتفاقاتی که در جامعه می‌افتد و ارتباط میان آدم‌ها، روی آثارم تاثیر دارد در غیر این صورت آثار تصنعی می‌شوند.

به گزارش ايوانا،  نمايشگاه نقاشي محمدرضا ظهوريان با عنوان "خاطرات نه چندان گنگ" در گالري فرمانفرما برپاست. ظهوريان درباره اين نمايشگاه گفت: 24 اثر در اين مجموعه نمايش داده شده که تعدادي از آنها با اکريليک و ميکس مديا و تعدادي ديگر با آب مرکب کار شده‌اند.

ظهوريان افزود: تا سال گذشته خيلي علاقه‌مند به رنگ و روغن بودم، اما از يک سال پيش متريال خود را عوض کردم و به آب مرکب رو آوردم. اين کار برايم بسيار لذت‌بخش بود و آثاري که به وجود آمد قابل تکرار نبودند. بنابراين همان طرح‌هاي کوچک را قاب کرده و به نمايش گذاشتم. در سال‌هاي گذشته هم به دليل علاقه به آب مرکب از آن استفاده مي‌کردم اما اين کار برايم جدي نبود. ولي وقتي تعداد کارها زياد شد تصميم گرفتم بخشي از آنها را نمايش دهم.

او با بيان اينکه در اين مدت متريال برايم اهميت زيادي پيدا کرد، افزود: پيش از آن هر متريال را به تنهايي استفاده مي‌کردم، اما بعدا احساس کردم مي‌توان مواد مختلف را با هم به کار برد و اثر را زنده‌تر و ملموس‌تر کرد. حالا روي ميزم انواع مواد وجود دارد و خوشحال هستم که مي‌توانم از همه آنها در کارم استفاده کنم.

ظهوريان با اشاره به اينکه تغيير تکنيک در تغيير مفهوم آثارش نيز تاثير داشته است، گفت: فضاسازي در آثار من اهميت زيادي دارد. در کارهاي اخير بدون اينکه تلاشي کرده باشم فضاي آثار دو بعدي شد، در حالي که پيش از آن فضاهاي سه بعدي و پرسپکتيو در آثارم بود. به نظر من دو بعدي شدن کار باعث مي‌شود حس‌ها بيشتر برانگيخته شوند. در آثار آب مرکب قصد نمايش هيچ سوژه‌اي را نداشتم. ابتدا حس خود را روي کاغذ مي‌آوردم و بعد اگر احساس مي‌کردم فرم خاصي در ميان لکه‌ها وجود دارد، آن را پرداخت کرده و شکل مي‌دادم.

ظهوريان افزود: براي من اهميت دارد که مخاطب از ديدن اثر لذت ببرد و مانند يک تئاتر يا فيلم خوب، اين نقاشي‌ها نيز در ذهن او بماند. وقتي نظرات بازديدکنندگان نمايشگاه را شنيدم احساس کردم توانسته‌ام آن حس را انتقال دهم. خاطرات نه چندان گنگي در آثار من وجود دارد که به نوعي استمرار در آنها مي‌بينيم و بسياري از اين خاطرات به نوعي ديگر براي نسل بعد از من هم تکرار شده‌اند. اتفاقاتي که در جامعه مي‌افتد و ارتباط ميان آدم‌ها روي آثار من هم تاثير دارد و بنابراين کارها به روز هستند، در غير اين صورت نمي‌شود کار کرد و آثار تصنعي مي‌شوند.

 
نظر کاربران

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی  

پست الکترونیکی    

نظر شما  
 

 
اخبار پربیننده  
نمایش منتخب آثار پروژه طراحی گرافیک "طراحان آزاد" در اصفهان
واکنش شورای نمایندگان انجمن‌های تجسمی به شایعه انتصابات هنری اخیر
معرفی دبیر شورای سیاستگذاری پنجمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران
روایت آلاله نوایی از نمایشگاه "بی در کجایی" در گالری فرمانفرما
خلق اسکیس هایی از دولتخانه صفوی در موزه هنرهای اصفهان
برپایی نمایشگاه یک روزه "شهر قصه‌ها"
برگزاری ورک شاپ کشوری گرافیک و کارتون با موضوع حمایت از کالای ایرانی
آثار محصص و منیر فرمانفرماییان در میان رکوردداران حراج قرن20 خاورمیانه ساتبیز
گزارش تصویری  
نظرسنجی  
خرید اثر توسط آقای مرادخانی در حراج تهران یک کار فرهنگی بود یا یک پز سیاسی با پول بیت المال؟





   
آخرین اخبار  
نمایش منتخب آثار پروژه طراحی گرافیک "طراحان آزاد" در اصفهان
خلق اسکیس هایی از دولتخانه صفوی در موزه هنرهای اصفهان
آثار محصص و منیر فرمانفرماییان در میان رکوردداران حراج قرن20 خاورمیانه ساتبیز
واکنش شورای نمایندگان انجمن‌های تجسمی به شایعه انتصابات هنری اخیر
برپایی نمایشگاه یک روزه "شهر قصه‌ها"
روایت آلاله نوایی از نمایشگاه "بی در کجایی" در گالری فرمانفرما
معرفی دبیر شورای سیاستگذاری پنجمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران
برگزاری ورک شاپ کشوری گرافیک و کارتون با موضوع حمایت از کالای ایرانی
آثار زنده‌یاد مریم محبوب در گالری فردا
افتتاح نمایشگاه نقاشی بزرگمهر حسین پوردر نگارخانه بهنام دهش‌پور
فراخوان دهمین جشنواره بین‌المللی عکاسی یونان
برپایی نمایشگاه نقاشی احمدرضا احمدی با عنوان "هزار اقاقیا در چشمان تو هیچ بود"
روایت امید کیاکاظمی از فعالیت‌های گالری دال
برگزاری دومین سمپوزیوم ملی روز جهانی گرافیک
گنبدهای آسمانی، آدم‌های نگران و خاطرات رنگارنگ


 

   صفحه اصلی | اخبار | جشنواره ها  | گالری ها | بین الملل  | اقتصاد هنر  | گزارش تصویری | مشاوره خرید و فروش آثار هنری | تماس با ما | درباره ما | پیوندها | آرشیو
تمامی حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری ایوانا است.
Powerd by MediaGraph